همه چیز در مورد اتریوم ~ Ethereum
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
همه چیز در مورد اتریوم ~ Ethereum
نوشته شده در دو شنبه 9 مهر 1397
بازدید : 5991
نویسنده : MR MINER




اتریوم Ethereum  در حال حاضر بعد از Bitcoin، بزرگ‌ترین ارز رمزپایه در جهان به شمار می رود. به واحد پول آن، اتر (Ether) گفته می‌شود و مانند بیت کوین بر اساس بلاک چین سازماندهی شده است. اتریوم Ethereum یک ارز رمز پایه غیرمتمرکز است و با دولت‌ها همکاری نمی‌کند.

در ساده‌ترین حالت، اتریوم یک نرم‌افزار متن‌باز مبتنی بر بلاک‌چین است که به توسعه‌دهندگان اجازه ساخت و توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را می‌دهد.

با عنایت به تحولات اخیر در دنیای ارزهای دیجیتال و رمزپایه، به اعتقاد ناظران و فعالان این بخش ، بیت کوین پادشاه و اتریوم Ethereum ملکه این قلمرو به حساب می آید. با توجه به آنچه در حال وقوع است شکی نیست که مهمترین رقیب بیت کوین ، فن آوری اتریوم Ethereum هست و خواهد بود. ورود به عرصه فن آوری اتریوم و خرید آن چیزی است که این روز‌ها توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

 ( Ethereum ) چیست؟

به زبان ساده اتریوم چیزی بیشتر از یک ارز دیجیتال است. طبق گفته نیویورک تایمز و وکس، اتریوم یک پلتفرم محاسبه مجازی است و نرم‌افزار آن قادر است یک بازار آنلاین و تراکنش‌های قابل برنامه‌ریزی، که با نام قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) شناخته می‌شوند، را پشتیبانی کند.
در واقع Ethereum یک دنیای کامپیوتری یا همان پلتفرم محاسبه غیرمتمرکز مانند لینوکس و Mac OS است. در حالی که بیت کوین در واقع یک وسیله برای نقل و انتقال یا ذخیره ارزش به شمار می رود.
طبق گفته وب‌سایت Ethereum میزان عرضه‌ اتریوم در هر سال حداکثر ۱۸ میلیون اتر است. اتریوم به دلیل نرم‌افزار پیچیده‌ای که دارد میزان امنیت آن هم بیشتر و نفوذ به آن دشوارتر است و امکان حمله به اتریوم نسبت به Bitcoin کمتر است.

تفاوت های میان بیت کوین و اتریوم ( Ethereum ) 

مهمترین تفاوت این است که اتریوم فقط یک ارز دیجیتالی نیست. این پلتفرم بلاک چینی مزیت ها و کاربرد های بسیار زیادی دارد. اتریوم قابلیت ایجاد قراردادهای هوشمند را دارد که می توانند به هوشمند سازی هر چه بیشتر ارتباطات و دستگاه ها کمک کنند. با استفاده از قرارداد های هوشمند می توان با فناوری غیرمتمرکز بلاک چین، فرایند های هوشمند را اجرا کرد. مثلا بعید نیست در سال های آینده با استفاده از قراردادهای هوشمند شاهد خودرو های بدون راننده در سطح شهر باشیم.

اتریوم به شما اجازه می دهد تا توکن های دیجیتالی ایجاد کنید که می تواند برای نشان دادن سهام مجازی، دارایی، اثبات عضویت و موارد دیگر استفاده شود. این قراردادهای هوشمند با همه کیف پول ها سازگار هستند. شما می توانید سورس را از وب سایت اتریوم دریافت کنید و برای نیاز های خود توکن ایجاد کنید.


تاریخچه اتریوم Ethereum

در سال ۲۰۰۸ شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را جهت ارسال وجه نقد بدون دخالت واسطها (بانکها، موسسات مالی و …) خلق نمود. چهار سال بعد جوان ۱۹ ساله‌ای بر اساس این تکنولوژی موفق به طراحی پلتفرم اتریوم ( Ethereum )  گردید.
ویتالیک بوترین روس تبار اهل تورنتو در سال ۲۰۱۱ به بیتکوین علاقمند گردید و در همان سال وب‌سایت خبری با نام مجله بیتکوین تاسیس نمود و صدها مقاله در خصوص پول دیجیتال به رشته تحریر درآورد.

او میگوید “تخصص من در جنرالیزم می‌باشد، با وجود علایق مختلف، تنها فن‌آوری که توانست مرا به خود جذب کند بیت کوین بود چرا که تلفیقی است از علوم ریاضیات، کامپیوتر، رمزنگاری، سیاست، فلسفه و اقتصاد. ”

در همین مسیر او به ایده پلتفرمی که مرزهای مالی، فراتر از آن چیری که بیت کوین ارائه می‌داد می‌اندیشید. و در سال ۲۰۱۳ موفق گردید سند فنی این پلتفرم، که به توسعه دهندگان امکان طراحی و ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز را می‌داد منتشر نماید و نام این سیستم را اتریوم نهاد.

ارزهای انشعابی اتریوم

در شبکه Ethereum دو نوع ارز وجود دارد. توکن شبکه اتریوم اتر (Ether) نام دارد که با نام اختصاری ETH شناخته می‌شود و برای داد و ستد و پرداخت کارمزدها و خدمات محاسباتی در شبکه Ethereum مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اتریوم کلاسیک، که به اختصار به آن ETC گفته می‌شود، بلاک چین جدا شده‌ای است که در نتیجه هاردفورک DAO (سازمان توسعه مستقل) ایجاد شد و قصد داشت تا یک ابزار بر پایه شبکه اتریوم طراحی کند که توسط آن، پروژه‌ای دیگر در این اکوسیستم بتوانند با توافق جمعی سرمایه جذب کنند.



ارزش فن آوری اتریوم Ethereum

اتریوم در حال حاضر 12 میلیارد دلار ارزش دارد که این مقدار تنها یک سوم ارزش بیت کوین است. با این وجود همچنان یکی از با ارزش‌ترین ارزهای رمزپایه در بازار است. در حال حاضر ارزش هر سکه اتر (ETH) در حدود 317 دلار است و قیمت آن نسبت به هفته اول سال ۲۰۱۷ در حدود 30 برابر شده است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: ارز دیجیتال , ,
:: برچسب‌ها: اتریوم چیست ؟ , همه چیز در مورد اتریوم , فرق اتریوم با بیت کوین , تفاوت اتریوم با باقی ارز ها , فروش اتریوم , خرید اتریوم , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: